KUKA lagi dan lagi

Assalamualaikum.

Bersiaran di pagi hari dengan kicauan burung dan kokokan ayam.  Sunyi sepi office bila hari minggu. Kerja dengan lelaki memang lah waktu-waktu begini belum nampak muka. takpe sebab mereka juga akan pulang paling lewat dan aku juga yang paling awal. 

Semalam sedang enak emak dan abah tengok Pencetus Ummah, si anak memecah kekusyukan mereka.
Along : Esok nak g KuKa boleh?
Kemudian emak dengan abah punya reaksi adalah seperti....krik...krikkk..cengkerik di mana-mana. HAHA itulah engkau, bersuara tiada mukadimah memang itulah makanan dia.

Mak abah bagi ke tak? 
Jawapan dia, hari ni aku ke office membawa bersama bungkusan kain baju beserta narita untuk lapik tido.

Alhamdulillah emak dan abah izinkan. Tiada apa yang nak dihalang kalau ke KuKa destinasinya. Mereka cukup faham betapa anak dia nih memang asyik nak ke sana saja. Pantang ada waktu. Walaupun ada urusan tapi singgah tetap singgah. Dan beberapa kali jugak anak dia ni angkut depa jenguk KuKa. Rindu gang muda-mudi dan anak-anak membawa aku ke sini.

Aku harap virus rindu ini akan ada ubatnya selain di Kuka dan SuBes. Eh itu belum sentuh bab SuBes lagi. Baru saja sebut sudah membuat aku nanar. Kerinduan anak-anak hufaz di sana. 

Eh ayuh la berangkat!

No comments: