Makcik kalaulah kuasa di tangan saya.....

Assalamualaikum...

Dah tengah malam macam ni dapat pulak berita yang tak sedap. Menyesakkan dada. Sebenarnya sangat menguji kesabaran.

Pelik sangat sekarang ni. Dengki je, main sihir. Tak boleh tenguk orang senang je main sihir.
Kenapa orang suka main sihir?
Dah masuk dunia moden tapi perangai macam orang zaman batu.
Orang zaman batu pun tak jahat macam ni.

Kenapa nak buat orang mati cepat padahal ajal maut semue Allah dah tentukan. 
Kenapa mesti nak sekat jodoh orang lain padahal kita semua dah tahu jodoh jugak Allah dah sediakan. Cuma lambat atau cepat je. 

Makcik kalaula saya ada kuasa, memang dah lama makcik kena. Haish ni la sebabb Allah  bagi saya tak miliki kuasa macam Ultraman yang boleh meleser makcik bila-bila saya suka. Nasib baik. Kalau tak pasti hari-hari rasa nak main leser. Bagi makcik rasa macam pemain Indonesia kena...HAHAHA...

Kalau ikut hati mati ni, sihir patut balas sihir.
Tapi kita ada Allah!. Buat apa main macam orang takda agama.
Alhamdulillah akal saya masih waras. Masih tahu membezakan mana baik mana buruk.

Smoga makcik tersedar awal. 
Bukan nak mengajar sedangkan makcik tu makan garam dulu lagi dari saya.

No comments: