November 2k16

Assalamualaikum.

Hye November! Semoga hidup di bulan ini memberikan ketenangan. Tiada kekacauan jiwa seperti penghujung Oktober. Kau kena jauhi Pejabat Perhilitan Gerik untuk kekalkan keamanan dalam hati. Hati dia ni bukan sado mana pun tapi punya la degil pergi ke kawasan larangan.

Bulan baru hidup baru.  Selamat tinggal bidang yang sering buat kau terjatuh hati berkali-kali. Tiada lagi rutin untuk lakukan benda yang paling kau suka.  Tiada anak-anak Kuka mahupun SuBes. Berdoa je lah moga kau sentasa ada dalam setiap doa mereka
.
Terjun ke bidang yang kita tak rasa kita mampu buat dan tidak sesekali kita terfikir akan buat, akan buat kau jadi kuat! Moga Allah sentisa iringkan dengan pertolongan DIA sepanjang jalan ini.

Hari pertama yang banyak kesalahan. Kau memang cuai seperti kebiasaan. kehekeh... dan bekerja dengan dikelilingi oleh jejaka-jejaka dan kau satu-satunya bunga  buat jiwa rasa agak kekok. tapi bak kata emak, bekerja dengan orang lelaki ni lebih mudah. Kurang tekanan dan kurang juga dosa. Dalam nak sedapkan hati anak, sempat juga emak menyentapkan hati anak dia ni. Hati yang kering ni kena jugak sentapkan dia sekali sekala. Asyik bersenang lenang saja.

Penghujung hari yang diri sendiri dapat agak...Kau seperti kebiasaan, lambat untuk mesra.

#kenduriPERHILITAN
#newlifebukanwildlife

No comments: